Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τον νέο Οργανισμό του Υ.ΝΑ.Ν.Π. Μέρος Ά
Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος
«Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής»
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του άρθρου 12 του ν. 3492/2006 «Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Κρατικού Προϋπολογισμού και των εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού φορέων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 210).
β) του ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 35).
γ) του άρθρου 35 παρ. 4 του ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις, εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015» (Α΄ 226).
δ) του άρθρου 21 του ν. 4048/2012 «Ρυθμιστική Διακυβέρνηση: Αρχές, Διαδικασίες και Μέσα Καλής Νομοθέτησης» (Α΄ 34).
ε) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102).
στ) της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α΄ 107).
ζ) του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης - Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 174), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 27 του ν. 4210/2013 (Α΄ 254), του άρθρου 55 του ν. 4238/2014 (Α΄ 38), το άρθρο 46 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74) και το άρθρο 7 του ν. 4275/2014 (Α΄ 149).
η) του άρθρου 10 του ν. 4210/2013 «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (Α΄ 254).
θ) τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄143).
ι) του άρθρου 17 του ν. 4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» (Α’ 47).
ια) τις διατάξεις του ν. 4369/2016 «Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, βαθμολογική διάρθρωση θέσεων, συστήματα αξιολόγησης, προαγωγών και επιλογής προϊσταμένων (διαφάνεια - αξιοκρατία και αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης) και άλλες διατάξεις» (Α΄ 33).
ιβ) του Κεφαλαίου Ζ΄ του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρµογή της συµφωνίας δηµοσιονοµικών στόχων και διαρθρωτικών µεταρρυθµίσεων και άλλες διατάξεις» (Α' 94),ως ισχύει.
ιγ) του ν. 4504/2017 «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις» (Α΄184).
ιδ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
ιε) του άρθρου 5 του π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 94/2012 (Α΄ 149) και το άρθρο 3 του π.δ. 98/2012 (Α΄ 160).
ιστ) τις διατάξεις του π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α’ 170).
ιζ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114).
ιη) του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α’ 208).
ιθ) του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 210).
2. Την απόφαση του Πρωθυπουργού αριθμ. Υ301/25-06-2013 «Καθορισμός της σειράς τάξης των Υπουργείων» (Β’ 1594).
3. Την απόφαση του Πρωθυπουργού αριθμ. Υ2/22-09-2015 «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Β' 2076).
4. Την απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αριθμ. 1000.0/104326/2016/07-12-2016 «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριο Σαντορινιό» (Β’ 3987).
5. Την Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αριθμ. 2901.01/1818/11-01-2017 «Σύσταση Πολιτικού Γραφείου Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Β' 33).
6. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2800.1/2624/2018/11-01-2018 εισήγηση του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
7. Την υπ’ αριθμ. ....../2018 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με πρόταση του Υπουργού Οικονομικών και των Υπουργών Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε την οργάνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως ακολούθως:
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Α’
ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
Άρθρο 1
Αποστολή
1. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υπουργείο στη συνέχεια του παρόντος) έχει ως κύρια αποστολή το σχεδιασμό της ναυτιλιακής πολιτικής, με σκοπό την προαγωγή και την προάσπιση των συμφερόντων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας και τη σύνδεσή της με την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη της ναυτικής εκπαίδευσης και της ναυτικής εργασίας, τη μέριμνα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το σχεδιασμό και την εφαρμογή ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής και πολιτικής θαλάσσιου τουρισμού και θαλάσσιων συγκοινωνιών και μεταφορών, τη λήψη μέτρων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας στη θάλασσα, τη μέριμνα για την πρόληψη και την καταστολή εκνόμων ενεργειών στους χώρους αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και τον έλεγχο των θαλάσσιων συνόρων, τη χάραξη της λιμενικής πολιτικής, την εποπτεία των λιμενικών υποδομών κάθε λειτουργικής μορφής και την προαγωγή του εθνικού λιμενικού συστήματος ως παράγοντα ανάπτυξης της οικονομίας, των νησιών και της ναυτιλίας της χώρας.
2. Το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ.-ΕΛ. ΑΚΤ. στη συνέχεια του παρόντος) ανήκει στην οργανωτική δομή του Υπουργείου και συμβάλλει, κατά την ειδικότερη αποστολή του, όπως ορίζεται στο άρθρο 5 του ν. 4150/2013, στην αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτού αναφορικά με το σχεδιασμό της ναυτιλιακής πολιτικής, την ανάπτυξη της ναυτικής εκπαίδευσης και της ναυτικής εργασίας, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, τη λήψη μέτρων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας στη θάλασσα και τη μέριμνα για τη λήψη μέτρων αστυνόμευσης και τάξης, την πρόληψη και την καταστολή εκνόμων ενεργειών στους χώρους αρμοδιότητας του Σώματος καθώς και τον έλεγχο των θαλάσσιων συνόρων.
Άρθρο 2
Διάρθρωση Υπηρεσιών
1. Οι Κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου, που έχει έδρα τον Πειραιά, διαρθρώνονται, ως κατωτέρω:
α) Γραφείο Υπουργού που λειτουργεί και στελεχώνεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98), και το οποίο συμπεριλαμβάνει:
αα) το Επιτελικό Γραφείο που, σύμφωνα με τις ειδικότερες οδηγίες του Υπουργού, συνδράμει αυτόν στην εκπλήρωση του έργου του, μεριμνά για την προετοιμασία του προς ανταπόκρισή του σε υποχρεώσεις που αφορούν στους τομείς ευθύνης του Υπουργείου και συντονίζει προς τούτο τις ενέργειες των Υπηρεσιών του Υπουργείου. Επίσης, παρακολουθεί και ενημερώνει για την πρόοδο υλοποίησης εγκεκριμένων δράσεων και ενεργειών προς επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων του Υπουργείου με βάση τα αντίστοιχα χρονοδιαγράμματα. Στο Επιτελικό Γραφείο του Υπουργού προΐσταται Αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ και σε αυτό υπάγεται ο Αξιωματικός Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ Υπασπιστής του Υπουργού.
ββ) το Αυτοτελές Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας και το Γραφείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
γγ) την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, στην οποία προΐσταται ανώτερος ή ανώτατος Αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
δδ) τη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου, η οποία λειτουργεί σε επίπεδο τμήματος και τη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
εε) τη Διεύθυνση Παλλαϊκής Άμυνας - Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης και Θαλάσσιων Κρατικών Μεταφορών, στην οποία προΐσταται Αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
στστ) το Γραφείο Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων, του οποίου προΐσταται Αξιωματικός ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
ζζ) Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών, το οποίο λειτουργεί σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης και διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 114 του ν. 4504/2017 (Α΄184).
β) Γραφείο Υφυπουργού, που λειτουργεί και στελεχώνεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98), και επικουρεί τον Υφυπουργό στο έργο του. Στο εν λόγω Γραφείο υπάγεται Αξιωματικός Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ Υπασπιστής του Υφυπουργού.
γ) γα. Γραφείο Γενικού (Διοικητικού, μετά την εφαρμογή του άρθρου 6 του ν.4369/2016, Α΄33, όπως ισχύει) Γραμματέα Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
γβ. Γραφείο Γενικού (Τομεακού, μετά την εφαρμογή του άρθρου 6 του ν.4369/2016, Α΄33, όπως ισχύει) Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων .
γγ).Γραφείο Γενικού (Τομεακού, μετά την εφαρμογή του άρθρου 6 του ν.4369/2016, Α΄33, όπως ισχύει) Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Τα εν λόγω Γραφεία επικουρούν τους Γενικούς (Διοικητικό Γραμματέα Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τομεακούς Γραμματείς Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά την εφαρμογή του άρθρου 6 του ν.4369/2016, Α΄33, όπως ισχύει) Γραμματείς στην άσκηση των καθηκόντων τους και τους υποστηρίζουν τεχνικά και επιχειρησιακά, ιδίως σε θέματα ανάπτυξης των πολιτικών της αποστολής του Υπουργείου και έχουν την επιμέλεια της αλληλογραφίας τους, της τήρησης των σχετικών αρχείων και στοιχείων, οργανώνουν την επικοινωνία τους με τις υπηρεσίες και τους πολίτες και μελετούν ειδικά θέματα σχετικά με το αντικείμενο της αρμοδιότητάς τους.
Τα εν λόγω Γραφεία διέπονται, σε ό,τι αφορά την οργάνωση και τη λειτουργία τους, από τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις.
δ) Υπηρεσίες υπαγόμενες στο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου που αναφέρονται στο άρθρο 9, πλην των Περιφερειακών Υπηρεσιών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που προβλέπονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 12.
ε) Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
στ) Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
2. Στο Υπουργείο λειτουργούν και οι παρακάτω Υπηρεσίες, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις που τις διέπουν:
α) Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Κράτους.
β) Υπηρεσία Παρέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
γ) Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων που λειτουργεί κατά τα οριζόμενα στο ν. 4033/2011 (Α΄ 264), όπως ισχύει.
δ) Δημόσια Αρχή Λιμένων (Δ.Α.Λ.), που λειτουργεί κατά τα οριζόμενα στο ν. 4389/2016 (Α' 94).
3. Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου είναι οι Περιφερειακές Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., οι οποίες προβλέπονται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 12 και αποτελούν Υπηρεσίες που, σύμφωνα με το άρθρο 9, υπάγονται στο Γενικό Γραμματέα, καθώς και οι Πλοηγικοί Σταθμοί που αποτελούν Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
4. Έδρα των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής είναι η Μυτιλήνη. Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής μπορούν να έχουν έδρα και σε άλλες πόλεις νησιών του Αιγαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
Άρθρο 3
Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων
1. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων (Υ.Ε.Υ.) είναι ειδική αυτοτελής Υπηρεσία με αποστολή τη μέριμνα προς διερεύνηση, εξιχνίαση και δίωξη των εγκλημάτων που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 5 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61), μέσω των ακόλουθων Τμημάτων της:
α) Τμήμα Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.
β) Τμήμα Ειδικών Υποθέσεων, Στρατηγικής και Πληροφοριών.
γ) Τμήμα Επιχειρήσεων, Έρευνας και Δίωξης.
2. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης είναι:
α) Η παραλαβή, ο έλεγχος της πληρότητας και η τήρηση ατομικών φακέλων Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.
β) η παροχή συνδρομής και υποστήριξης του έργου των οργάνων ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.
3. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Ειδικών Υποθέσεων, Στρατηγικής και Πληροφοριών είναι:
α) Ο έλεγχος και η προστασία του προσωπικού της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων.
β) Η έρευνα καταγγελιών, πληροφοριών και στοιχείων, καθώς και η διενέργεια προανακρίσεων και προκαταρκτικών εξετάσεων, που αφορούν στο προσωπικό της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων ή προσωπικό για το οποίο, κατά την κρίση του Διευθυντή της Υπηρεσίας, απαιτούνται ιδιαίτεροι χειρισμοί, εξαιτίας της θέσης ή της φύσης των καθηκόντων του.
γ) Η εισήγηση λειτουργικού, τακτικού και στρατηγικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση της διαφθοράς και την πρόληψη και καταστολή της σχετικής εγκληματικότητας.
4. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Επιχειρήσεων, Έρευνας και Δίωξης είναι:
α) Η έρευνα καταγγελιών, πληροφοριών και στοιχείων που αφορούν στη διάπραξη ή συμμετοχή σε εγκλήματα που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 5 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61) και η διενέργεια προανακρίσεων και προκαταρκτικών εξετάσεων για τη διακρίβωση της τέλεσης των ως άνω εγκλημάτων.
β) Η παροχή συνδρομής στις λοιπές Υπηρεσίες που επιλαμβάνονται της διερεύνησης τέτοιων εγκλημάτων.
γ) Η διοικητική μέριμνα του προσωπικού, η οργάνωση της επιχειρησιακής ετοιμότητας και της κίνησης των οχημάτων, η γραμματειακή υποστήριξη και η ομαλή και ασφαλής λειτουργία της Υπηρεσίας.
δ) Η έκδοση των ειδικών δελτίων ταυτότητας και η μέριμνα για την εκπαίδευση του προσωπικού της Υ.Ε.Υ.
ε) Η διενέργεια ενόρκων διοικητικών εξετάσεων.
5. Στο Τμήμα Επιχειρήσεων, Έρευνας και Δίωξης λειτουργεί Κέντρο Επιχειρήσεων, το οποίο:
α) Κινητοποιεί το προσωπικό και εξασφαλίζει το συντονισμό και την επικοινωνία του προσωπικού της Υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής του δράσης.
β) Λειτουργεί σε 24ωρη βάση τηλεφωνικό κέντρο με γραμμή καταγγελιών καθώς και ηλεκτρονική διεύθυνση για την επικοινωνία των πολιτών με την Υπηρεσία.
6. Για την εκπλήρωση της αποστολής της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων λειτουργεί Κλιμάκιο Βορείου Ελλάδος με έδρα την Θεσσαλονίκη, το οποίο υπάγεται απευθείας ως προς το έργο της Υπηρεσίας στο Διευθυντή. Η τοποθέτηση του προσωπικού του Κλιμακίου γίνεται από το υπάρχον προσωπικό της Υπηρεσίας, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή Υ.Ε.Υ. Ως προϊστάμενος του Κλιμακίου ορίζεται ο αρχαιότερος του Κλιμακίου.
7. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων συνεργάζεται με αντίστοιχες υπηρεσίες, οργανισμούς και φορείς του εσωτερικού, χωρών της Ε.Ε. και άλλων τρίτων χωρών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις διεθνείς συμφωνίες και συμβάσεις αντίστοιχα, και εφοδιάζεται με τα αναγκαία μέσα και εξοπλισμό και χρησιμοποιεί επιστημονικές και τεχνικές μεθόδους.
8. Η λειτουργία και οργάνωση της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων και του Κλιμακίου Βορείου Ελλάδος ρυθμίζονται με απόρρητο Κανονισμό που εκδίδεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Υ.Ε.Υ.
Άρθρο 4
Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου - Αρμοδιότητες
1. Η παροχή ελεγκτικών - συμβουλευτικών αρμοδιοτήτων, όπως:
α) ο έλεγχος επάρκειας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου (internal control) του Υπουργείου και η εισήγηση των σχετικών βελτιωτικών προτάσεων,
β) ο έλεγχος εφαρμογής των κανόνων δικαίου, ο έλεγχος της νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών (INTOSAI 3.4, INTOSAI 1.0.39 Ευρωπαϊκή κατευθυντήρια γραμμή εφαρμογής αριθ. 52), όπως και του εσωτερικού κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας του Υπουργείου,
γ) η αξιολόγηση της οικονομίας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των δραστηριοτήτων του Υπουργείου (δηλαδή η αξιολόγηση της λειτουργίας του βάσει της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης),
δ) η αξιολόγηση του προγραμματισμού του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των λειτουργιών του Υπουργείου,
ε) ο έλεγχος της ορθής διενέργειας των δαπανών, της ορθής είσπραξης και εμφάνισης των εσόδων, της διαχείρισης κινδύνων, όπως και της διαχείρισης της περιουσίας του φορέα με την εξακρίβωση του ενεργητικού και παθητικού και του μισθολογικού κόστους, για τον εντοπισμό τυχόν φαινομένων κακοδιοίκησης και κακοδιαχείρισης, κατάχρησης, σπατάλης, απάτης ή διαφθοράς και την αποτροπή τους στο μέλλον,
στ) ο έλεγχος πληροφοριακών συστημάτων, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον επιτυγχάνουν τους σκοπούς τους και εάν έχουν ενσωματωθεί σε αυτά επαρκείς ασφαλιστικές δικλίδες/ μηχανισμοί ελέγχου,
ζ) η διαβεβαίωση περί της ακρίβειας, της αξιοπιστίας και της έγκαιρης προετοιμασίας των χρηματοοικονομικών (και λοιπών) αναφορών.
2. Η παροχή διαβεβαίωσης περί της επάρκειας των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου του Υπουργείου.
3. Η διενέργεια τακτικού ελέγχου των παγίων προκαταβολών του Υπουργείου.
4. Η διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου των δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων που υπάγονται στο Υπουργείο.
5. Η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης, σε περίπτωση απώλειας δικαιολογητικών πληρωμής δημόσιας δαπάνης πριν την έκδοση τίτλου πληρωμής.
6. Η έρευνα της ύπαρξης αντικειμενικής αδυναμίας απόδοσης λογαριασμού χρηματικού εντάλματος προπληρωμής.
7. Η επιβολή δημοσιονομικών διορθώσεων, στις περιπτώσεις που εντοπίζονται μεμονωμένες ή συστημικές παρατυπίες σε υπηρεσίες του Υπουργείου ή σε εποπτευόμενους φορείς του, εφόσον οι φορείς αυτοί δεν διαθέτουν μονάδα εσωτερικού ελέγχου και παρακολούθηση της εκτέλεσής τους.
8. Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του Λ.Σ. – ΕΛ. ΑΚΤ. ασκεί τις αρμοδιότητες των παραγράφων 1 έως και 7:
α) στις Κεντρικές και Περιφερειακές Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
β) στο Ταμείο Αρωγής Λιμενικού Σώματος (Τ.Α.Λ.Σ.).
γ) επί θεμάτων αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών που αφορούν σε ζητήματα προσωπικού, επιχειρησιακών μέσων, συστημάτων και προμηθειών του Λ.Σ.-ΕΛ. ΑΚΤ.
Η εν λόγω Μονάδα στελεχώνεται από προσωπικό του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., με Προϊστάμενο Ανώτερο Αξιωματικό.
Άρθρο 5
Αυτοτελές Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας – Γραφείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
1.α) Το Αυτοτελές Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, που λειτουργεί, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 15 του ν. 4048/2015 (Α΄34), μεριμνά για την εφαρμογή των αρχών της καλής νομοθέτησης και συνεργάζεται με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, τις οποίες ενημερώνει επί της εκδοθείσας νομοθεσίας αρμοδιότητος και ενδιαφέροντός τους.
β) Στο Αυτοτελές Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, ανατίθενται οι ακόλουθες αρμοδιότητες:
αα) Ο σχεδιασμός και η κατάρτιση, η κωδικοποίηση και η αναμόρφωση νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες οργανικές μονάδες αυτού.
ββ) Η μέριμνα, σε συνεργασία με το Γραφείο Υπουργού και το Γραφείο Καλής Νομοθέτησης της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, για τη διενέργεια κοινωνικού διαλόγου και διαβούλευσης με εκπροσώπους των κοινωνικών φορέων και των ενδιαφερόμενων ομάδων επί των προτεινόμενων νομοθετικών ρυθμίσεων.
γγ) Η παροχή της αναγκαίας τεχνογνωσίας στις αρμόδιες υπηρεσίες που αναλαμβάνουν την εκπόνηση ή την απλούστευση ρυθμίσεων, με σκοπό την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης.
δδ) Η σύνταξη, σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες, της Ανάλυσης Συνεπειών Ρυθμίσεων του άρθρου 7 του ν. 4048/2012, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τις συναφείς νομοθετικές ή κανονιστικές ρυθμίσεις.
εε) Η επισήμανση των νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων του Υπουργείου που χρήζουν απλούστευσης, αναμόρφωσης, κωδικοποίησης ή επικαιροποίησης, καθώς και η ανάληψη πρωτοβουλίας για τις απαιτούμενες κωδικοποιήσεις. Επίσης, η συλλογή, ταξινόμηση και προώθηση στην Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης του ν. 3133/2003 κωδικοποιούμενων ρυθμίσεων ή ρυθμίσεων των νομικών πεδίων, στα οποία εντοπίζεται η ανάγκη αναμόρφωσης.
στστ) Η σύνταξη, σε συνεργασία με τις αρμόδιες καθ’ ύλην υπηρεσίες, της έκθεσης αξιολόγησης αποτελεσμάτων εφαρμογής των ρυθμίσεων του άρθρου 9 του ν. 4048/2012.
ζζ) Η συμμετοχή υποχρεωτικά στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές του Υπουργείου και η τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου των τελικών προτάσεων των εν λόγω επιτροπών.
2. Το Γραφείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου συντονίζει τις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες και φορείς του Υπουργείου και μεριμνά για τη συγκέντρωση των απαραίτητων πληροφοριών και υλικού, τη σύνταξη σχετικών απαντήσεων, την επεξεργασία αυτών, σε συνεργασία με το Γραφείο Υπουργού, και την προώθησή τους στη Βουλή, μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, τηρώντας σχετικό αρχείο και στατιστικά στοιχεία
Άρθρο 6
Διεύθυνση Παλλαϊκής Άμυνας - Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης και Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών
1. Η Διεύθυνση Παλλαϊκής Άμυνας - Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης και Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών είναι αρμόδια για την κάλυψη των αναγκών και υποχρεώσεων του Υπουργείου, στο πλαίσιο οργάνωσης και κινητοποίησης των πολιτικών δυνάμεων, με σκοπό την προαγωγή της πολιτικής άμυνας και την εκπαίδευση προσωπικού σε θέματα πολιτικής άμυνας και πολιτικής προστασίας, τις επιτάξεις και λύσεις επιτάξεων μέσων, τις ναυλώσεις πλοίων πλωτών μέσων, τη μέριμνα για την εξουσιοδότηση του προσωπικού του Υπουργείου, των αντιπροσώπων του και του προσωπικού των Εποπτευόμενων Φορέων του για θέματα Πολιτικής Άμυνας, σύμφωνα με τους προβλεπόμενους Κανονισμούς. Επίσης, συμμετέχει σε διεθνή και ενωσιακά όργανα όπου εξετάζονται θέματα αρμοδιότητάς της, μέσω των ακόλουθων Τμημάτων:
α) Τμήμα Πολιτικής Άμυνας και Επιτάξεων
β) Τμήμα Σχεδίασης NATO
γ) Τμήμα Πολιτικής Προστασίας.
2. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Πολιτικής Άμυνας και Επιτάξεων είναι οι ακόλουθες:
α) Η ανταπόκριση των Υπηρεσιών του Υπουργείου στις ανάγκες ομαλής και ταχείας μετάπτωσης της χώρας από την ειρηνική στην πολεμική περίοδο, σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας.
β) Ο συντονισμός της συμμετοχής του Υπουργείου σε εθνικές ασκήσεις, τη διεύθυνση των οποίων έχει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας.
γ) Η συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας για την κατάρτιση και αναθεώρηση Σχεδίων Πολιτικής Άμυνας του Υπουργείου και η τήρηση των σχεδίων του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας σχετικών με την Πολιτική Άμυνα.
δ) Ο συντονισμός της συμμετοχής των Υπηρεσιών του Υπουργείου σε διεθνείς ασκήσεις προσομοίωσης επί θεμάτων Πολιτικής Άμυνας, για τις οποίες την ευθύνη συμμετοχής της Ελλάδος έχει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας.
ε) Οι επιτάξεις και λύσεις επιτάξεων, σύμφωνα με το ν. 4442/1929 «Περί στρατιωτικών εισφορών και ναυλώσεων» (Α΄ 430) όπως ισχύει κάθε φορά.
3. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Σχεδίασης NATO είναι οι ακόλουθες:
α) Η παρακολούθηση των αρμοδίων οργάνων του NATO. με σκοπό την αξιοποίηση και χρησιμοποίηση της εμπορικής ναυτιλίας, καθώς και ο ορισμός/ εξουσιοδότηση των εκπροσώπων του Υπουργείου σε όργανα του ΝΑΤΟ.
β) Η συμμετοχή σε ασκήσεις του NATO στο εξωτερικό και η εκπαίδευση στελεχών του Υπουργείου σε σχολεία του NATO εντός και εκτός Ελλάδας.
γ) Ο συντονισμός της συμμετοχής των Υπηρεσιών του Υπουργείου σε διεθνείς ασκήσεις προσομοίωσης επί θεμάτων ΝΑΤΟ, για τις οποίες την ευθύνη συμμετοχής της Ελλάδος έχει το ΓΕΕΘΑ.
4. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας είναι οι ακόλουθες:
α) Η εκπόνηση σχεδίων πολιτικής προστασίας, η λήψη μέτρων ετοιμότητας και η ανάληψη συναφών δράσεων.
β) Η εισήγηση των απαραίτητων νομοθετικών μέτρων πολιτικής προστασίας, σε συνεργασία με Υπηρεσίες του Υπουργείου.
γ) Ο συντονισμός της συμμετοχής των Υπηρεσιών του Υπουργείου σε διεθνείς ασκήσεις προσομοίωσης επί θεμάτων Πολιτικής Προστασίας, για τις οποίες την ευθύνη συμμετοχής της Ελλάδος έχει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
5. Η Διεύθυνση ΠΑΜ-ΠΣΕΑ-ΘΚΜ παρακολουθεί τη λειτουργία του Τμήματος ΠΑΜ - ΠΣΕΑ που υπάγεται στο Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και έχει έδρα τη Μυτιλήνη.
Άρθρο 7
Γραφείο Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων
1. Το Γραφείο Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων, με προϊστάμενο Ανώτερο Αξιωματικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που δύναται να εκτελεί και τα καθήκοντα Εκπροσώπου Τύπου, ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Η μέριμνα για την οργάνωση τελετών, κοινωνικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων πάσης φύσεως για την προβολή του έργου του Υπουργείου, τη συμμετοχή του Υπουργείου σε αντίστοιχες εκδηλώσεις και την τήρηση και ενημέρωση του αρχείου φωτογραφικού και τηλεοπτικοακουστικού υλικού.
β) Η αποδελτίωση του μη ηλεκτρονικού ημερήσιου και περιοδικού τύπου, η σύνταξη δελτίων τύπου και η διανομή τους στις Διευθύνσεις - Υπηρεσίες του Υπουργείου.
γ) Η μέριμνα για την προώθηση των διαδικασιών για τη διαθεσιμότητα παροχής υπηρεσιών αποδελτίωσης του ηλεκτρονικού τύπου από ιδιώτη πάροχο.
δ) Η ενημέρωση των ΜΜΕ, των ανταποκριτών του ξένου Τύπου και του κοινού για τη δραστηριότητα του Υπουργείου.
ε) Η οργάνωση της επικοινωνίας του Υπουργείου με τους δημοσιογράφους και λοιπούς παράγοντες ενημέρωσης και πληροφόρησης του κοινού.
στ) Η παρακολούθηση και επισήμανση των ειδήσεων που προβάλλονται από τα ελληνικά και διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης για θέματα που αφορούν στο Υπουργείο.
ζ) Η απάντηση στα δημοσιεύματα του τύπου που αφορούν στο Υπουργείο, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου.
η) Η συνεργασία με τον Εκπρόσωπο Τύπου και η παροχή σε αυτόν των απαραίτητων στοιχείων και πληροφόρησης.
Άρθρο 8
Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών
Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών αποτελεί Υπηρεσία του Υπουργείου (Σ.Ε.Ε.- Υ.ΝΑ.Ν.Π.), η οποία συστάθηκε και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 114 του ν. 4504/2017 (Α΄184).
1. Αποστολή του Σ.Ε.Ε.- Υ.ΝΑ.Ν.Π. είναι η ανάπτυξη και λειτουργία αποτελεσματικού μηχανισμού για τη διενέργεια συστηματικών επιθεωρήσεων, ελέγχων και ερευνών σε όλες τις υπηρεσίες και τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με σκοπό τη βελτίωση της παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας αυτών, την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την εξάλειψη της κακοδιοίκησης και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.
2. Οι επιχειρησιακοί στόχοι του Σ.Ε.Ε. - Υ.ΝΑ.Ν.Π. είναι οι εξής:
α) η συστηματική παρακολούθηση και ο έλεγχος των δραστηριοτήτων των υπηρεσιακών μονάδων του Υπο
υργείου και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, με σκοπό τη λήψη μέτρων, όπου τούτο απαιτείται,
β) ο εντοπισμός και η διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, με τη διενέργεια τακτικών και εκτάκτων ελέγχων,
γ) η διενέργεια τακτικών και έκτακτων διαχειριστικών και οικονομικών ελέγχων των δημοσίων υπηρεσιών και των κρατικών νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, που υπάγονται στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
3. Το Σ.Ε.Ε. - Υ.ΝΑ.Ν.Π. ασκεί τις αρμοδιότητές του:
α) στο σύνολο των αναφερόμενων στο παρόνπ.δ. υπηρεσιών και μονάδων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
β) στο σύνολο των αναφερόμενων στο άρθρο 2 του ν. 4150/2013 εποπτευόμενων φορέων,
γ) στο Ταμείο Αρωγής Λιμενικού Σώματος (Τ.Α.Λ.Σ.),
δ) επί θεμάτων που αφορούν σε ζητήματα προσωπικού, επιχειρησιακών μέσων, συστημάτων και δημοσίων συμβάσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και
ε) στο σύνολο των εποπτευόμενων, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., και ιδίως επί θεμάτων που αφορούν σε ζητήματα προσωπικού και δημοσίων συμβάσεων.
4. Η κατά τόπον αρμοδιότητα του Σ.Ε.Ε. - Υ.ΝΑ.Ν.Π. εκτείνεται σε όλη την επικράτεια.
5. Το Τμήμα Γραμματείας του Σ.Ε.Ε. - Υ.ΝΑ.Ν.Π., λειτουργεί υπό τον Επιθεωρητή Ελεγκτή και ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες, οι οποίες συνίστανται ιδίως:
α. Στην οργάνωση και τήρηση του πρωτοκόλλου εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας.
β. Στη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας και του λοιπού έντυπου υλικού.
γ. Στη μέριμνα για την έκδοση εντολών διενέργειας επιθεωρήσεων, ερευνών, ελέγχων και ανακρίσεων.
δ. Στην τήρηση αρχείου εντολών, εκθέσεων ελέγχου - επιθεώρησης - έρευνας.
ε. Στην τήρηση φακέλων με υλικό υποστήριξης για τα γνωστικά αντικείμενα για τα οποία έχει ήδη διενεργηθεί έλεγχος, καθώς και στην τήρηση των χρησιμοποιηθέντων, κατά τον έλεγχο στοιχείων.
στ. Στη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής και της ακρίβειας των αντιγράφων.
ζ. Στην ευθύνη για τη διαδικασία αναπαραγωγής εγγράφων.
η. Στην επιμέλεια κάθε άλλου θέματος σχετικά με τη γραμματειακή υποστήριξη του Σ.Ε.Ε.- Υ.Ν.Α.Ν.Π. που ανατίθεται στο Τμήμα.
ΤΜΗΜΑ Β΄
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ - ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
Άρθρο 9
Υπηρεσίες υπαγόμενες στο Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Στο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου υπάγονται οι παρακάτω οργανικές μονάδες:
α) Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
β) Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών που διαρθρώνεται και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ι’ του παρόντος.
γ) Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών.
Άρθρο 10
Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών
1. Η Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια για την ορθολογική διαχείριση του πάσης φύσεως πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου, πλην του πολιτικού προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής , τη διαρκή προσαρμογή της οργανωτικής δομής των Υπηρεσιών του Υπουργείου, πλην του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., στις σύγχρονες διοικητικές ανάγκες και τη διευκόλυνση των σχέσεων των πολιτών με το Υπουργείο. Στο πλαίσιο της ενιαίας διαχείρισης και συνολικής αποτύπωσης της δύναμης του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου, συγκεντρώνει στοιχεία που αφορούν το σύνολο του προσωπικού του Υπουργείου και των εποπτευομένων φορέων, καθώς και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, πλην του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., προς τα συναρμόδια Υπουργεία και φορείς. Συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:
α) Τμήμα Διοίκησης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού,
β) Τμήμα Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων,
γ) Τμήμα Υποστήριξης Εποπτευομένων Φορέων και Οργανωτικής Ανάπτυξης.
δ) Τμήμα Διαχείρισης και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.
2. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Διοίκησης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού είναι οι ακόλουθες:
α) Ο χειρισμός όλων των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου ιδίως διορισμοί, μετατάξεις, αποχωρήσεις, προαγωγές, υπηρεσιακές μετακινήσεις εσωτερικού/εξωτερικού με την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας.
β) Η στελέχωση των υπηρεσιών του Υπουργείου και η παρακολούθηση της αριθμητικής εξέλιξης της σύνθεσης του προσωπικού.
γ) Η τήρηση του Μητρώου και των ατομικών φακέλων του προσωπικού και η χορήγηση πιστοποιητικών υπηρεσιακής κατάστασης.
δ) Η μέριμνα για την εφαρμογή των διαδικασιών αξιολόγησης του προσωπικού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
ε) Η διενέργεια διαδικασιών πλήρωσης των θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων.
στ) Η μέριμνα για τη συγκρότηση και λειτουργία των υπηρεσιακών/πειθαρχικών συμβουλίων του Υπουργείου και των επιτροπών αξιολόγησης προσωπικού.
ζ) Η εισήγηση και παραπομπή στα υπηρεσιακά συμβούλια θεμάτων για τα οποία προβλέπεται από τη νομοθεσία απόφαση ή γνωμοδότησή τους.
η) Η μέριμνα για τη συγκρότηση κάθε είδους επιτροπών και ομάδων εργασίας για θέματα που αφορούν αρμοδιότητες της Διεύθυνσης.
θ) Η μέριμνα για τον προσδιορισμό των αναγκών επιμόρφωσης του προσωπικού σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) και την κατάρτιση των απαραιτήτων προγραμμάτων.
ι) Η μέριμνα για την επιμόρφωση του προσωπικού αξιοποιώντας προγράμματα που διατίθενται από εξειδικευμένους φορείς, πέραν του ΕΚΔΔΑ.
ια) Η εισήγηση επί των προσφυγών ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων για τα θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος.
ιβ) Η μέριμνα για την μετάφραση εγγράφων και κειμένων από αγγλική ή γαλλική γλώσσα στην ελληνική και αντίστροφα.
3. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Σχέσεων Κράτους – Πολίτη/Επιχειρήσεων είναι οι ακόλουθες:
α) Η μελέτη, η εισήγηση και η παρακολούθηση εφαρμογής μέτρων για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες του Υπουργείου.
β) Η μέριμνα για την πρωτοκόλληση και προώθηση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μεταξύ των πολιτών και των υπηρεσιών του Υπουργείου.
γ) Ενημέρωση και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας του Υπουργείου, αναφορικά με την εξυπηρέτηση του κοινού και των επιχειρήσεων, σε συνεργασία με το ΥΔΙ-ΜΗΔ και τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου.
δ) Έκδοση αποφάσεων διοικητικών διαδικασιών του Υπουργείου και των αντίστοιχων εντύπων, που διεκπεραιώνονται και μέσω ΚΕΠ, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίας του Υπουργείου και το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
4. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Υποστήριξης Εποπτευομένων Φορέων και Οργανωτικής Ανάπτυξης είναι οι ακόλουθες:
α) Η μελέτη και εισήγηση προτάσεων βελτίωσης της οργανωτικής δομής των Υπηρεσιών του Υπουργείου (πλην των Υπηρεσιών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), για την ορθολογική κατανομή των αρμοδιοτήτων στις επιμέρους Υπηρεσίες, σε συνεργασία με τις αρμόδιες κατά περίπτωση Υπηρεσίες, καθώς και η προώθηση θεμάτων οργάνωσης των εποπτευομένων Νομικών Προσώπων (πλην Λιμενικών Ταμείων) σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και Φορείς.
β) Η μέριμνα για την ιεραρχική μεταβίβαση αρμοδιοτήτων ή και του δικαιώματος υπογραφής σε κατώτερα κλιμάκια, σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου.
γ) Η μελέτη, υπόδειξη και παρακολούθηση εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση των γραφειοκρατικών τύπων και διαδικασιών, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και το ΥΔΙΜΗΔ.
δ) Ο συντονισμός των διαδικασιών εκκαθάρισης των αρχείων των υπηρεσιών πλην των Υπηρεσιών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
ε) Η εφαρμογή συστημάτων και μεθόδων μέτρησης της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας, η εκτίμηση των αποτελεσμάτων και η διατύπωση προτάσεων για την ποιοτική βελτίωση της λειτουργίας των Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πλην Υπηρεσιών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
στ) Η εποπτεία επί θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης προσωπικού των φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου.
ζ) Η εισήγηση επί των προσφυγών ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων για τα θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος.
η) Η επεξεργασία των υποβαλλόμενων στοιχείων για την εκτίμηση των αναγκών σε προσωπικό των εποπτευομένων από το Υπουργείο νομικών προσώπων.
θ) Η συγκρότηση των Διοικητικών καθώς και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των νπδδ που εποπτεύονται από το Υπουργείο, πλην των Λιμενικών Ταμείων και των Οργανισμών Λιμένων.
ι) Η μέριμνα για τον καθορισμό των αποδοχών των μελών του Δ.Σ. των εποπτευομένων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.
ια) Η παροχή γραμματειακής υποστήριξης προς τη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και τα Τμήματά της.
5. Οι αρμοδιότητες του Τμήματος Διαχείρισης και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Σχολών Εμπορικού Ναυτικού είναι οι ακόλουθες :
α) Ο χειρισμός όλων των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης του μόνιμου και ιδαχ εκπαιδευτικού προσωπικού ιδίως διορισμοί, μετακλήσεις, αποχωρήσεις, υπηρεσιακές μετακινήσεις εσωτερικού/εξωτερικού με την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας.
β) Η τήρηση του Μητρώου και των ατομικών φακέλων του εκπαιδευτικού προσωπικού και η χορήγηση πιστοποιητικών υπηρεσιακής κατάστασης.
γ) Η μέριμνα για την εφαρμογή των διαδικασιών αξιολόγησης του προσωπικού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
δ) Η εισήγηση και παραπομπή στα υπηρεσιακά συμβούλια θεμάτων για τα οποία προβλέπεται από τη νομοθεσία απόφαση ή γνωμοδότησή τους.
ε) Η εισήγηση επί των προσφυγών ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων για τα θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος.
στ) Ο χειρισμός θεμάτων πρόσληψης Έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ωρομίσθιου Εκπαιδευτικού Προσωπικού για τις ανάγκες των Σχολής της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
Γενική Διάρθρωση - Αποστολή - Αρμοδιότητες Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Άρθρο 11
Αποστολή - Αρμοδιότητες Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.
Η αποστολή και οι αρμοδιότητες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ορίζονται στο άρθρο 5 του ν. 4150/2013.
Άρθρο 12
Διάρθρωση Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.
1. Το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. συγκροτείται από Κεντρικές και Περιφερειακές Υπηρεσίες.
α) Κεντρικές Υπηρεσίες είναι το Αρχηγείο, το οποίο αποτελεί την ανώτατη επιτελική Υπηρεσία με την οποία ο Αρχηγός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ασκεί τη διοίκησή του. Έργο του Αρχηγείου, ως προϊσταμένης αρχής των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών που συγκροτούν το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., είναι η μέριμνα για την εκπλήρωση της αποστολής του Σώματος, σύμφωνα με την πολιτική που ασκεί το Υπουργείο. Το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ διαρθρώνεται σε Κλάδους και σε αυτό υπάγονται οι Υπηρεσίες της παραγράφου 7.
β) Περιφερειακές Υπηρεσίες είναι οι Περιφερειακές Διοικήσεις του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, οι υπαγόμενες σε αυτές Λιμενικές Αρχές (Κεντρικά Λιμεναρχεία, Λιμεναρχεία, Λιμενικοί Σταθμοί και Λιμενικά Τμήματα), οι υπηρεσίες των Ναυτιλιακών Ακολούθων και οι υπαγόμενες στην Υπηρεσία Εκπαίδευσης Ναυτικών, η οποία μετονομάζεται σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών, Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού.
2. Οι Κλάδοι του Αρχηγείου είναι οι εξής:
α) Κλάδος Α΄: Ασφάλειας και Αστυνόμευσης
β) Κλάδος Β΄: Ναυτιλίας
γ) Κλάδος Γ΄: Ελέγχου Πλοίων
δ) Κλάδος Δ΄: Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
3. Ο Κλάδος Ασφάλειας και Αστυνόμευσης υποστηρίζει την αποστολή του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στους χώρους αρμοδιότητός του (παράγραφος 1 άρθρου 5 του ν. 4150/2013) μεριμνώντας για την πρόληψη και καταστολή εκνόμων ενεργειών, την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων και μεριμνά για την εξασφάλιση της ετοιμότητας και την αξιοποίηση των διατιθέμενων μέσων. προς διενέργεια πάσης φύσεως επιχειρήσεων και αποστολών, στις οποίες περιλαμβάνονται αυτές για την έρευνα - διάσωση. Επίσης, εισηγείται, παρακολουθεί και μεριμνά για την εφαρμογή των δράσεων του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στους τομείς της γενικής αστυνόμευσης και του ελέγχου της αλιείας. Προς επίτευξη των στόχων αυτών, ο Κλάδος κατευθύνει και ελέγχει το έργο των υπαγόμενων σε αυτόν οργανικών μονάδων και περιλαμβάνει τις εξής Διευθύνσεις:
α) Διεύθυνση Επιχειρήσεων
β) Διεύθυνση Επιχειρησιακών Μέσων
γ) Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας
δ) Διεύθυνση Ελέγχου Αλιείας
ε) Διεύθυνση Ασφάλειας και Προστασίας Θαλάσσιων Συνόρων
στ) Διεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου
4. Ο Κλάδος Ναυτιλίας μεριμνά για το σχεδιασμό της ναυτιλιακής πολιτικής και το χειρισμό θεμάτων ποντοπόρου ναυτιλίας, ιδίως για την προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, την εγκατάσταση, σύσταση και λειτουργία ναυτιλιακών εταιρειών, το συντονισμό των θεμάτων σε εθνικό επίπεδο της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής της Ε.Ε., την εξασφάλιση ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, τη δημιουργία, λειτουργία και υποστήριξη συστημάτων παρακολούθησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας στους χώρους ευθύνης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τη λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την εξασφάλιση δικτύου θαλάσσιων ενδομεταφορών. Επίσης, ο Κλάδος παρακολουθεί τα θέματα διαμόρφωσης όρων και συνθηκών εργασίας στα πλοία και μεριμνά για τη διαμόρφωση όρων στελέχωσης αυτών, την ανάπτυξη και εφαρμογή συστημάτων εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης ναυτικών, την εύρυθμη λειτουργία των αντίστοιχων δημόσιων και ιδιωτικών σχολών, τη χορήγηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας, το σχεδιασμό και την εφαρμογή μέτρων που αποσκοπούν στην εξισορρόπηση προσφοράς και ζήτησης ναυτικής εργασίας, την προσέλκυση και την εισαγωγή νέων στο ναυτικό επάγγελμα και τη διευκόλυνση των ναυτικών σε θέματα ενδιαφέροντός τους. Προς επίτευξη των στόχων αυτών, ο Κλάδος κατευθύνει και ελέγχει το έργο των υπαγόμενων σε αυτόν οργανικών μονάδων και περιλαμβάνει τις εξής Διευθύνσεις:
α) Διεύθυνση Ποντοπόρου Ναυτιλίας
β) Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας
γ) Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών
δ) Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας
ε) Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών
στ) Διεύθυνση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος
5. Ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων έχει την αρμοδιότητα για τον έλεγχο των Εξουσιοδοτημένων Οργανισμών (Νηογνωμόνων) στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων ελέγχων πλοίων που διενεργούν οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εξουσιοδότησής τους από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τη διενέργεια εκτάκτων ελέγχων επί θεμάτων ασφαλούς κατασκευής και εξοπλισμού καθώς και πρόληψης ρύπανσης σε πλοία υπό ελληνική σημαία, τον έλεγχο και πιστοποίηση της ασφαλούς διαχείρισης, διαχείρισης της ασφάλειας από έκνομες ενέργειες και της εφαρμογής της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας σε πλοία υπό ελληνική σημαία, την παρακολούθηση της διεθνούς και ενωσιακής νομοθεσίας επί θεμάτων σχετικών με τη σχεδίαση, την κατασκευή, τον εξοπλισμό, τα συστήματα και τη διαχείριση ασφάλειας των πλοίων στους τομείς της ναυτικής ασφάλειας και πρόληψης της ρύπανσης, τη διαχείριση της αντίστοιχης εθνικής νομοθεσίας και την παροχή σχετικών οδηγιών για την εφαρμογή της.
Προς επίτευξη των παραπάνω στόχων, ο Κλάδος κατευθύνει και ελέγχει το έργο των υπαγόμενων σε αυτόν οργανικών μονάδων και περιλαμβάνει τις εξής Διευθύνσεις:
α. Διεύθυνση Κανονισμών και Ελέγχου Οργανισμών.
β. Διεύθυνση Μελετών και Κατασκευών Πλοίων.
γ. Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων.
δ. Διεύθυνση Ελέγχου Διαχείρισης της Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων.
6. Ο Κλάδος Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης χειρίζεται θέματα που αφορούν στο υπηρεσιακό καθεστώς του προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., την οργάνωση, εκπαίδευση και επιμόρφωση αυτού, σύμφωνα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ως στρατιωτικώς οργανωμένο Σώμα, το προσωπικό του οποίου έχει την ιδιότητα του στρατιωτικού και σε συνδυασμό με την αποστολή του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου. Επίσης, ο Κλάδος διαχειρίζεται τα ζητήματα που αφορούν στην υλοποίηση των σύγχρονων απαιτήσεων για την εφαρμογή και την υποστήριξη εφαρμογής περιβάλλοντος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε όλο το Υπουργείο, καθώς και το χειρισμό των θεμάτων που σχετίζονται με τις επικοινωνίες του. Προς επίτευξη των στόχων αυτών, ο Κλάδος κατευθύνει και ελέγχει το έργο των υπαγόμενων σε αυτόν οργανικών μονάδων και περιλαμβάνει τις εξής Διευθύνσεις:
α) Διεύθυνση Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
β) Διεύθυνση Εκπαίδευσης Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
γ) Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Επικοινωνιών
7. Οι υπαγόμενες στο Αρχηγείο Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ Υπηρεσίες είναι:
α) Η Γενική Επιθεώρηση Λιμενικού Σώματος
β) Η Υπηρεσία Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης
γ) Η Υπηρεσία Υγειονομικού
δ) Η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων
ε) Η Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών
στ) Η Υπηρεσία Συνδέσμων Διασωστών
ζ) Οι Επισκευαστικές Βάσεις
η) Οι Σχολές Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ
θ) Η Υπηρεσία Μουσικής
8. Στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. λειτουργούν το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) και το Κέντρο Επιχειρήσεων (Κ.ΕΠΙΧ.), τα οποία, πλην του αεροπορικού τομέα του Ε.Κ.Σ.Ε.Δ., υπάγονται επιχειρησιακά στον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μέσω Ανώτατου Αξιωματικού Λ.Σ που τοποθετείται ως Επόπτης Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.-Κ.ΕΠΙΧ. Τα εν λόγω Επιχειρησιακά Κέντρα υποστηρίζονται διοικητικά - λειτουργικά και ελέγχονται ως προς την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους από τους καθ` ύλην αρμόδιους Κλάδους.
9. Το Ταμείο Αρωγής Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ εποπτεύεται ως προς τη λειτουργία του από τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Προς το σκοπό αυτό, ο Αρχηγός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δύναται, ιδίως, να ζητά την υποβολή εκθέσεων και αναφορών σχετικά με τα πεπραγμένα, τον προγραμματισμό και τη διαχείριση των πόρων του Ταμείου.
10. Στον Αρχηγό Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ υπάγονται άμεσα:
α) Το Επιτελικό Γραφείο Αρχηγού Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.
β) Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων και η Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών, σε περίπτωση έντασης, κρίσης ή για την εκτέλεση ειδικής αποστολής και κατά την εκτέλεση αυτής.
Άρθρο 13
Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού
1. Στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ λειτουργεί Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού, το οποίο συγκροτείται από τους:
α) Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, ως Πρόεδρο,
β) Υπαρχηγούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ,
γ) Γενικό Επιθεωρητή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ,
δ) Διευθυντές Κλάδων και
ε) Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών, εφόσον η θέση αυτή καταλαμβάνεται από ανώτατο Αξιωματικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως μέλη.
2. Το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού εισηγείται στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ιδίως για:
α) τους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους του Σώματος για την εκπλήρωση της αποστολής του και την εφαρμογή μέτρων για τη βελτίωση της οργανωτικής δομής και της λειτουργίας του, με στόχο την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη άσκηση των αρμοδιοτήτων του,
β) το σχεδιασμό προς υλοποίηση των αναγκαίων προληπτικών και κατασταλτικών γενικών μέτρων αστυνόμευσης, ασφάλειας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ιδιαίτερα επί γεγονότων που μπορεί να προκαλέσουν κρίσεις ή αφορούν στην εφαρμογή του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, τους Κανόνες Εμπλοκής και τα Σχέδια Διαχείρισης Κρίσεων,
γ) την ιεράρχηση προς κάλυψη των αναγκών του Σώματος σε προσωπικό, εξοπλισμό και μέσα, ιδίως στο πλαίσιο κατάρτισης του ετήσιου προϋπολογισμού, του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και του ετήσιου προγράμματος προμηθειών,
δ) τη βελτίωση των συστημάτων εκπαίδευσης και διοίκησης του προσωπικού καθώς και του πλαισίου υπηρεσιακής εξέλιξης, καταστάσεων και αμοιβών του.
ε) θέματα που αφορούν στην υποστήριξη της ναυτιλίας.
στ) κάθε άλλο θέμα που του ανατίθεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού, εκδίδει απόφαση, με την οποία καθορίζονται με βάση τις υφιστάμενες υπηρεσιακές ανάγκες οι θέσεις, οι ειδικότητες και οι κατηγορίες που μπορούν να καλυφθούν με μετάταξη από το προσωπικό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Οι λοιπές αρμοδιότητες του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού, σχετικά με τις μετατάξεις του προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ρυθμίζονται από τις ειδικότερες για αυτές διατάξεις.
3. Το Συμβούλιο λειτουργεί με Κανονισμό που καταρτίζεται από αυτό και εγκρίνεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το Συμβούλιο συγκαλείται τουλάχιστον δύο φορές ετησίως, από τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, ο οποίος, υπό την επιφύλαξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 2, καθορίζει την ημερήσια διάταξη.
4. Το Συμβούλιο συνεδριάζει με την παρουσία τουλάχιστον έξι (6) μελών, εφόσον ένα εξ αυτών είναι Αντιναύαρχος Λ.Σ. Στο Συμβούλιο δύναται να προσκληθούν για να συμμετάσχουν προς διατύπωση απόψεων, υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου, εκπρόσωποι άλλων Υπουργείων και δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων, καθώς και εμπειρογνώμονες και ειδικοί επιστήμονες.
5. Καθήκοντα Γραμματέα του Συμβουλίου εκτελεί αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που ορίζεται από τον Αρχηγό.
6. Στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου τηρούνται πρακτικά τα οποία καταχωρίζονται σε ειδικό βιβλίο. Τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Συμβουλίου είναι απόρρητα. Στις Υπηρεσίες κοινοποιούνται οι αποφάσεις του Υπουργού προς εκτέλεση αυτών.
7. Το Συμβούλιο μεταπίπτει σε Συμβούλιο Διαχείρισης Κρίσης, αποτελούμενο από τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ως Πρόεδρο, τους Υπαρχηγούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ και το Γενικό Επιθεωρητή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και οποιοδήποτε στέλεχος ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. κληθεί από τον Πρόεδρο αυτού, με σκοπό την εισήγηση στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την αντιμετώπιση κρίσης, καθώς και τη μέριμνα για υλοποίηση των αποφάσεών της για περιστατικά που δεν αποτελούν αντικείμενο χειρισμού άλλων θεσμοθετημένων οργάνων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου